Якось
отримали листа вищої за підпорядкуванням організації з нагадуванням про те, що
відповідно до п. 9 ст. 12 Закону України «Про засади запобігання і протидії
корупції» потрібно надати декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання
фінансового характеру за 2014 рік протягом десяти днів з дня одержання
декларації від суб’єкта декларування до Державної фіскальної служби України, на
адресу: 04655, м. Київ-53, Львівська площа, 8 – з позначкою «рекомендований з
повідомленням про вручення».
Оскільки на час отримання листа не було затвердженого порядку, за яким організації повинні надсилати копію декларацій центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, мною було направлено запит до Державної фіскальної служби України (ДФС) для надання роз’яснення.
Відповідь надійшла та була викладена інформаційно-довідковим департаментом ДФС на сайті ДФС у розділі запитання-відповіді з бази знань.
Оскільки на час отримання листа не було затвердженого порядку, за яким організації повинні надсилати копію декларацій центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, мною було направлено запит до Державної фіскальної служби України (ДФС) для надання роз’яснення.
Відповідь надійшла та була викладена інформаційно-довідковим департаментом ДФС на сайті ДФС у розділі запитання-відповіді з бази знань.
Ось так виглядає саме
відповідь.
Шановний платнику!
За результатами розгляду Вашого запитання щодо повідомляємо, що в Базі знань (номер категорії – 135, підкатегорії –135.06) розміщено запитання:
До якого органу ДФС повинні
надсилатись державними органами влади, органами місцевого самоврядування,
іншими юридичними особами публічного права копії декларацій суб’єктів
декларування для здійснення перевірки достовірності зазначених у них
відомостей, відповідно до ст. 12 Закону України «Про засади запобігання і
протидії корупції»?
Уніфікована відповідь:
Відповідно
до п. 9 ст. 12 Закону України від 07 квітня 2011 року № 3206-VI «Про засади запобігання і протидії
корупції» зі змінами та доповненнями перевірка достовірності зазначених у
декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру
(далі – декларація) відомостей здійснюється, центральним органом виконавчої
влади, що реалізує державну податкову політику, у порядку, визначеному цим
органом.
Для
здійснення перевірки достовірності зазначених у декларації відомостей державний
орган, орган влади Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування,
інша юридична особа публічного права протягом десяти днів з дня одержання
декларації від суб’єкта декларування надсилає її копію центральному органу
виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Проведення
таких перевірок передбачено здійснювати апаратом ДФС України, а також її
територіальними органами (державними податковими інспекціями) за місцем
проживання (податковою адресою) суб’єкта декларування.
При цьому,
апаратом ДФС України перевірка здійснюється на підставі отриманих копій
декларацій: Президента України, Голови Верховної Ради України, його Першого
заступника та заступника, Прем’єр-міністра України, Першого
віце-прем’єр-міністра України, Віце-прем’єр-міністра України, а також
міністрів, керівників центральних органів виконавчої влади, які не входять до
складу Кабінету Міністрів України, Голови Національного банку України, Голови
Антимонопольного комітету України, Голови Фонду державного майна України,
Голови Державного комітету телебачення і радіомовлення України, їх перших
заступників, заступників; Генерального прокурора України, Голови Служби безпеки
України, Голови Служби зовнішньої розвідки України, начальника Управління
державної охорони України, Міністра фінансів України, Голови Державної
фіскальної служби України, начальника податкової міліції, Міністра внутрішніх
справ України, Голови Державної служби України з надзвичайних ситуацій, їх
перших заступників, заступників; членів Вищої ради юстиції, членів Вищої кваліфікаційної
комісії суддів України, Голови Державної судової адміністрації України, його
першого заступника, заступника; Глави Адміністрації Президента України,
Керівника Державного управління справами, Керівника Секретаріату Кабінету
Міністрів України, Урядового уповноваженого з питань антикорупційної політики,
їх перших заступників, заступників; членів Центральної виборчої комісії,
Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, голів та членів
національних комісій, що здійснюють державне регулювання природних монополій,
державне регулювання у сферах зв’язку та інформатизації, ринків цінних паперів
і фінансових послуг.
Перевірку
інших суб’єктів декларування (крім зазначених вище) здійснюють державні
податкові інспекції за місцем проживання (податковою адресою) суб’єкта
декларування.
З
урахуванням положень ст. 45 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року
№2755-IV із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податковою адресою платника
податків - фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться
на облік як платник податків у контролюючому органі (державній податковій
інспекції). Адреси територіальних державних податкових інспекцій Головних
управлінь ДФС в областях та м. Києві, на які необхідно надсилати копії декларацій
для перевірки достовірності зазначених у них відомостей, розміщені на
веб-порталі ДФС України.
_________________________
_________________________
Оскільки запитання виглядало
зовсім інакше, а саме: «Чи обов’язково надсилати заповненні декларації для
перевірки до Державної фіскальної служби України, якщо немає конфлікту
інтересів суб’єкта декларування?», то за більш точною відповіддю, я звернувся
до обласного управління ДФС, де підтвердили роз’яснення і пояснили, що порядок
надання декларацій ще не затверджено.
З огляду на надане роз’яснення ДФС, питання, що було задане і залишилося без відповіді залишається актуальним.
Спробуємо розібратися самі з даним питанням.
Починаємо.
З огляду на надане роз’яснення ДФС, питання, що було задане і залишилося без відповіді залишається актуальним.
Спробуємо розібратися самі з даним питанням.
Починаємо.
Відповідно до п.9 ст.12 Закону
України «Про засади запобігання і протидії корупції», для здійснення перевірки
достовірності зазначених у декларації відомостей державний орган, орган влади
Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування, інша юридична особа
публічного права протягом десяти днів з дня одержання декларації від суб’єкта
декларування надсилає її копію центральному органу виконавчої влади, що
реалізує державну податкову політику.
Відповідно до Положення про Державну фіскальну службу, що затверджена постановою КМУ від 21.05.2014р. №236, Державна фіскальна служба України (ДФС) є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну податкову політику.
Відповідно п.3 ч.2 ст.11 Закону, перевірка достовірності зазначених у декларації відомостей, як частина спеціальної перевірки, здійснюється стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, зазначених у п.1 ч.1 ст.4 цього Закону (крім кандидатів на пост Президента, кандидатів у народні депутати України, кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та на посади сільських, селищних, міських голів, громадян, які призиваються на військову службу за призовом осіб офіцерського складу та на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, або залучаються до виконання обов’язків за посадами, передбаченими штатами воєнного часу).
Відповідно до п.8 ст.12 Закону, перевірка декларації на наявність конфлікту інтересів суб’єкта декларування здійснюється протягом тридцяти днів з дня подання декларації.
Відповідно до п.6 ст.12 Закону, з метою забезпечення відкритості та прозорості діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, уповноваженими підрозділами проводяться: 1) перевірка фактів своєчасні подання декларацій; 2) перевірка декларацій на наявність конфлікту інтересів.
Відповідно до ст.1 Закону, уповноважені підрозділи – уповноважені підрозділи (особи) з питань запобігання та виявлення корупції, які утворюються (визначаються) в державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, їх апаратах, органах місцевого самоврядування та юридичних особах публічного права за рішенням керівника органу або юридичної особи публічного права в порядку, визначеному законодавством.
Відповідно до п.1 Типового положення про уповноважений підрозділ (особу) з питань запобігання та виявлення корупції, що затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 04.09.2013р. №706, уповноважений підрозділ (особа) з питань запобігання та виявлення корупції (далі - уповноважений підрозділ) утворюється (визначається) за рішенням керівника підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління органу виконавчої влади.
Уповноважена особа визначається у разі недоцільності утворення в органі виконавчої влади, на підприємстві, в установі та організації уповноваженого підрозділу з огляду на структуру, чисельність працівників, у тому числі тих, які є суб’єктами декларування, а також обсяг, характер та складність роботи.
Відповідно до п.4 Типового положення, одним з основних завдань уповноваженого підрозділу є проведення перевірки фактів своєчасності подання декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, перевірки таких декларацій на наявність конфлікту інтересів, а також здійснення їх логічного та арифметичного контролю.
Відповідно до п.5 Типового положення, одним із покладених на уповноважений підрозділ завдань є вживання заходів до виявлення конфлікту інтересів та сприяння його усуненню, контроль дотримання вимог законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів.
Відповідно до ст.1 Закону, конфлікт інтересів - суперечність між особистими майновими, немайновими інтересами особи чи близьких їй осіб та її службовими повноваженнями, наявність якої може вплинути на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи невчинення дій під час виконання наданих їй службових повноважень.
Відповідно до п.7 ст.14 Закону, контроль за дотриманням вимог законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів осіб, зазначених у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 4 цього Закону, за винятком осіб, зазначених у частинах п’ятій і шостій цієї статті, здійснюється уповноваженими підрозділами.
Відповідно до п.2 Порядку зберігання документів і використання відомостей, зазначених у декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, та відомостей щодо відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента, що затверджений постановою КМУ від 11.01.2012р. №16, декларації зберігаються у кадрових підрозділах відповідних органів державної влади або органів місцевого самоврядування, юридичних осіб публічного права в особових справах осіб.
Підсумуємо:
Відповідно до Закону, з метою забезпечення відкритості та прозорості діяльності осіб, здійснюються:
- перевірка фактів своєчасні подання декларацій;
- перевірка декларацій на наявність конфлікту інтересів;
- перевірка достовірності даних.
П.9 ст.12 Закону, це перевірка достовірності зазначених у декларації відомостей, яка здійснюється, як ми бачимо з п.3 ч.2 ст.11 Закону, стосовно осіб, які претендують на зайняття відповідних посад, зазначених у п.1 ч.1 ст.4 цього Закону і є частиною спеціальної перевірки.
Все інше - перевірка фактів своєчасні подання декларацій та перевірка на наявність конфлікту інтересів.
Роз`яснення ДФС - http://zir.minrd.gov.ua/main/bz/view/?src=ques
Відповідно до Положення про Державну фіскальну службу, що затверджена постановою КМУ від 21.05.2014р. №236, Державна фіскальна служба України (ДФС) є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну податкову політику.
Відповідно п.3 ч.2 ст.11 Закону, перевірка достовірності зазначених у декларації відомостей, як частина спеціальної перевірки, здійснюється стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, зазначених у п.1 ч.1 ст.4 цього Закону (крім кандидатів на пост Президента, кандидатів у народні депутати України, кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та на посади сільських, селищних, міських голів, громадян, які призиваються на військову службу за призовом осіб офіцерського складу та на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, або залучаються до виконання обов’язків за посадами, передбаченими штатами воєнного часу).
Відповідно до п.8 ст.12 Закону, перевірка декларації на наявність конфлікту інтересів суб’єкта декларування здійснюється протягом тридцяти днів з дня подання декларації.
Відповідно до п.6 ст.12 Закону, з метою забезпечення відкритості та прозорості діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, уповноваженими підрозділами проводяться: 1) перевірка фактів своєчасні подання декларацій; 2) перевірка декларацій на наявність конфлікту інтересів.
Відповідно до ст.1 Закону, уповноважені підрозділи – уповноважені підрозділи (особи) з питань запобігання та виявлення корупції, які утворюються (визначаються) в державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, їх апаратах, органах місцевого самоврядування та юридичних особах публічного права за рішенням керівника органу або юридичної особи публічного права в порядку, визначеному законодавством.
Відповідно до п.1 Типового положення про уповноважений підрозділ (особу) з питань запобігання та виявлення корупції, що затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 04.09.2013р. №706, уповноважений підрозділ (особа) з питань запобігання та виявлення корупції (далі - уповноважений підрозділ) утворюється (визначається) за рішенням керівника підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління органу виконавчої влади.
Уповноважена особа визначається у разі недоцільності утворення в органі виконавчої влади, на підприємстві, в установі та організації уповноваженого підрозділу з огляду на структуру, чисельність працівників, у тому числі тих, які є суб’єктами декларування, а також обсяг, характер та складність роботи.
Відповідно до п.4 Типового положення, одним з основних завдань уповноваженого підрозділу є проведення перевірки фактів своєчасності подання декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, перевірки таких декларацій на наявність конфлікту інтересів, а також здійснення їх логічного та арифметичного контролю.
Відповідно до п.5 Типового положення, одним із покладених на уповноважений підрозділ завдань є вживання заходів до виявлення конфлікту інтересів та сприяння його усуненню, контроль дотримання вимог законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів.
Відповідно до ст.1 Закону, конфлікт інтересів - суперечність між особистими майновими, немайновими інтересами особи чи близьких їй осіб та її службовими повноваженнями, наявність якої може вплинути на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи невчинення дій під час виконання наданих їй службових повноважень.
Відповідно до п.7 ст.14 Закону, контроль за дотриманням вимог законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів осіб, зазначених у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 4 цього Закону, за винятком осіб, зазначених у частинах п’ятій і шостій цієї статті, здійснюється уповноваженими підрозділами.
Відповідно до п.2 Порядку зберігання документів і використання відомостей, зазначених у декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, та відомостей щодо відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента, що затверджений постановою КМУ від 11.01.2012р. №16, декларації зберігаються у кадрових підрозділах відповідних органів державної влади або органів місцевого самоврядування, юридичних осіб публічного права в особових справах осіб.
Підсумуємо:
Відповідно до Закону, з метою забезпечення відкритості та прозорості діяльності осіб, здійснюються:
- перевірка фактів своєчасні подання декларацій;
- перевірка декларацій на наявність конфлікту інтересів;
- перевірка достовірності даних.
П.9 ст.12 Закону, це перевірка достовірності зазначених у декларації відомостей, яка здійснюється, як ми бачимо з п.3 ч.2 ст.11 Закону, стосовно осіб, які претендують на зайняття відповідних посад, зазначених у п.1 ч.1 ст.4 цього Закону і є частиною спеціальної перевірки.
Все інше - перевірка фактів своєчасні подання декларацій та перевірка на наявність конфлікту інтересів.
Роз`яснення ДФС - http://zir.minrd.gov.ua/main/bz/view/?src=ques
Вчимося розуміти і поважати законодавство.